"Θα μπορεί το παιδί μου να γράφει;"
"Θα μπορεί να διαβάζει;"
"Θα τα καταφέρει στο σχολείο;"
Αυτά είναι μερικά από τα συνηθέστερα ερωτήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι γονείς, όταν το παιδί τους πρόκειται να πάει Α’ Δημοτικού.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν είναι πως η σχολική ωριμότητα ενός παιδιού δεν εξαρτάται μόνο από τη χρονολογική ηλικία του.
Όταν πήγα στην αναπτυξιολόγο του γιου μου για αξιολόγηση, πανικοβλήθηκα. Τελικά, κατάλαβα πως κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει το μέλλον του παιδιού μου. Η Α. έκανε τεράστια βήματα με τις θεραπεύτριες του κέντρου.
Η διεπιστημονική μας ομάδα αποτελείται από εξουσιοδοτημένους συνεργάτες του Α´ Τεστ.
Το Α’ Τεστ είναι ένα απλό, ευχάριστο και σύντομο προληπτικό τεστ έγκαιρης ανίχνευσης πιθανών αναπτυξιακών προβλημάτων που εμποδίζουν την ομαλή ένταξη του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον. Απευθύνεται σε παιδιά 5-6 ετών, τα οποία ηλικιακά και νομικά είναι ένα χρόνο μακριά από τη φοίτησή τους στην Α’ Δημοτικού.
Ελέγχει κατά πόσο το παιδί διαθέτει τις απαραίτητες ικανότητες και την ωριμότητα που χρειάζεται για να παρακολουθήσει με επιτυχία και χωρίς δυσκολίες το Δημοτικό σχολείο. Με τον τρόπο αυτό, βοηθάει να προληφθεί η σχολική αποτυχία, με όλες τις σοβαρές κοινωνικές και ψυχικές διαταραχές που αυτή συνεπάγεται (χαμηλή αυτοεκτίμηση, απόρριψη, επιθετικότητα).
Το Α’ Τεστ έχει εγκυρότητα 97% και αξιοπιστία 99,8%
Αν το αποτέλεσμα του ανιχνευτικού τεστ δείξει πως το παιδί δεν είναι ακόμα έτοιμο να πάει σχολείο, η διεπιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου αναλαμβάνει τη σφαιρική θεραπευτική προσέγγιση των αδυναμιών του παιδιού και την ανάπτυξη όλων των τομέων στους οποίους υπολείπεται, μέσω ειδικά διαμορφωμένων στοχοθετημένων δραστηριοτήτων.
Το ειδικό πρόγραμμα προετοιμασίας του Ινστιτούτου, αναλόγως των αποτελεσμάτων του τεστ, περιλαμβάνει συνεδρίες ειδικής διαπαιδαγώγησης, λογοθεραπείας ή/και εργοθεραπείας, καθώς και συμβουλευτικής γονέων.