Θεραπευτική μέθοδος ΙΛΕΑ σημαίνει...

Θεραπεία σε επίπεδα με:

Σύνδεση και ενεργοποίηση προϋπάρχουσας γνώσης και δεξιοτήτων με νέες γνώσεις και δεξιότητες

Κατάλληλα δομημένη πρακτική εξάσκηση

Ασκήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας

Ιεραρχημένα φύλλα δραστηριοτήτων

Εισαγωγή δραστηριοτήτων ανάλογα με το επίπεδο του παιδιού και μετάβαση στο επόμενο επίπεδο, μόνο αφού έχει κατακτηθεί με επιτυχία το προηγούμενο

Θεραπεία μέσω σαφούς διδασκαλίας (explicit learning) με:

Σαφή προκαθορισμένα στάδια

Σαφείς στόχους

Διαφοροποίηση στόχων σε βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους

Επεξήγηση των θεραπευτικών στόχων, τόσο στους γονείς όσο και στο ίδιο το παιδί

Ενημέρωση του παιδιού για το περιεχόμενο και την ποσότητα των δραστηριοτήτων από την αρχή της συνεδρίας

Ανάδειξη της σκέψης πίσω από τη χρήση οποιασδήποτε στρατηγικής

Διαρκή διορθωτική ανατροφοδότηση

Σαφή προσδιορισμό των στοιχείων που πρέπει να προσέχουν οι θεραπευόμενοι για να ελέγχουν την ορθότητα των ενεργειών τους (ανάπτυξη μεταγνωστικών στρατηγικών αυτοδιόρθωσης και αυτορρύθμισης)

Ευχάριστη θεραπεία που διατηρεί το ενδιαφέρον του παιδιού με:

Χρωματική κωδικοποίηση πληροφοριών

Χρήση πλούσιου οπτικο-ακουστικού υλικού

Χρήση εξειδικευμένου παιδαγωγικού υλικού και παιχνιδιών

Χρήση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εφαρμογών μέσω ipad

Συνεχή επιβράβευση και ενθουσιασμό για τα επιτεύγματα του παιδιού

Δημιουργία θετικού και υποστηρικτικού κλίματος συνεργασίας, με κατανόηση και ευαισθησία απέναντι στο παιδί

Δημιουργία βιωμάτων επιτυχίας

Διδασκαλία με έμφαση στην απεικόνιση και όχι στη λεκτική παρουσίαση

Ανακεφαλαιώσεις και συχνές επαναλήψεις μέσω ποικίλων, εναλλασσόμενων δραστηριοτήτων, με στόχο την αυτοματοποίηση

Οργάνωση πληροφοριών με πίνακες, σχεδιαγράμματα και μνημονικά βοηθήματα (learning logs, graphic organizers, παιχνίδι ρόλων)

Θεραπεία μέσω μαθητοκεντρικής και αλληλεπιδραστικής διδασκαλίας με:

Διαμόρφωση εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος με γνώμονα τον τρόπο που μαθαίνει και κινητοποιείται το κάθε παιδί – μαθητής

Στήριξη στις δεξιότητες και τα δυνατά σημεία του παιδιού

Ενεργητική συμμετοχή του μαθητή στο σχεδιασμό του προγράμματος της παρέμβασης

Διατήρηση ατομικού φακέλου (portfolio) κάθε παιδιού – μαθητή με στόχο τη διαρκή και ακριβή παρακολούθηση της προόδου του, τόσο από το θεραπευτή όσο και από τον ίδιο το μαθητή

Συνεχή προσαρμογή και επέκταση του προγράμματος, ανάλογα με την εξέλιξη του κάθε παιδιού