Η ομάδα μας

Διεπιστημονική Υπεύθυνη Ινστιτούτου λόγου και ειδικής αγωγής

 

Βαμβακοπούλου Νίκη

Βαμβακοπούλου Νίκη

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μαρούσι Αττικής. Είναι σύζυγος και μητέρα τριών παιδιών. Σπούδασε Ψυχολογία στο τμήμα Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής - Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Συνέχισε τις σπουδές Ψυχολογίας σε μεταπτυχιακό επίπεδο (Σχολική Ψυχολογία), στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (UCL). Είναι μέλος του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (BPS). Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, παρακολούθησε το διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου εξειδικεύτηκε στην αξιολόγηση, αντιμετώπιση και αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών (ΜΔ) και Δυσλεξίας.

Έχει παρακολουθήσει πλήθος επιμορφωτικών σεμιναρίων και έχει πιστοποιηθεί στη χρήση ψυχομετρικών εργαλείων ανίχνευσης σχολικής ετοιμότητας, διάγνωσης μαθησιακών δυσκολιών – δυσλεξίας, αξιολόγησης γλωσσικών δεξιοτήτων παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, διάγνωσης προβλημάτων συμπεριφοράς, καθώς και επαγγελματικής αξιολόγησης. Επιπλέον, έχει καταρτιστεί στο σχεδιασμό, την κατασκευή και την υλοποίηση προληπτικών και θεραπευτικών προγραμμάτων παρέμβασης σε μαθητές με ΜΔ, δυσλεξία, γλωσσικές δυσκολίες, asperger, ΔΕΠ-Υ και επιθετικότητα, καθώς και στην εφαρμογή προγράμματος επαγγελματικού προσανατολισμού για εφήβους.

Έχει εκπαιδευτεί από τους δημιουργούς των ψυχομετρικών εργαλείων αξιολόγησης και μεθόδων παρέμβασης, ενώ έχει μαθητεύσει δίπλα στους κορυφαίους πανεπιστημιακούς του χώρου της ειδικής αγωγής.

Έχει πραγματοποιήσει πολυετή πρακτική άσκηση και έχει εργαστεί πάνω σε θέματα Ειδικής Διδακτικής, Ειδικής Αγωγής και αξιολόγησης, τόσο σε ιδιωτικούς όσο και σε δημόσιους φορείς και σχολεία, όπως στο Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά, στο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Αναβρύτων, στη Συμβουλευτική – Ψυχολογική Υπηρεσία των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, στο Τμήμα Ένταξης του 15ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου και στο Νηπιακό Κέντρο Βαρβάρα Μπωντέν.

Η αγάπη της για τα παιδιά και η ανάγκη δημιουργίας ενός ζεστού χώρου, στελεχωμένου από καταρτισμένους θεραπευτές με ήθος, που θα τα βοηθούν να ξεπερνούν τις δυσκολίες τους, την οδήγησαν στην ίδρυση του Ινστιτούτου λόγου και ειδικής αγωγής, που μετράει πλέον πάνω από 10 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας στην καρδιά των Μελισσίων.

 

Λογοθεραπεία

 

Βισβίκη Μαριάνθη

Βισβίκη Μαριάνθη

Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Ανώτατο Τεχνολογικό Ίδρυμα Πελοποννήσου και έλαβε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος λογοθεραπευτή από την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στο Κέντρο Αποκατάστασης και Αποθεραπείας «Διάπλαση» στην Καλαμάτα. 

Εργάζεται πάνω από δέκα χρόνια σε ιδιωτικές δομές, αλλά και σε σχολεία, ως συνοδός παράλληλης στήριξης, έχοντας αποκτήσει κλινική εμπειρία σε παιδιά με διαταραχές λόγου και επικοινωνίας (διαταραχές αυτιστικού φάσματος, σύνδρομο asperger, ειδική γλωσσική διαταραχή) και διαταραχές ομιλίας (τραυλισμό, αρθρωτικές διαταραχές, φωνολογικές διαταραχές, δυσπραξία). Επιπλέον, έχει εργαστεί και με ενήλικες με δυσαρθρία και αφασία.

Έχει παρακολουθήσει πλήθος εξειδικευμένων πιστοποιημένων σεμιναρίων στην αξιολόγηση και θεραπεία – αποκατάσταση διαταραχών λόγου, ομιλίας και επικοινωνίας, καθώς και διαταραχών φώνησης, κατάποσης και σίτισης. Επίσης, συμμετέχει συστηματικά σε πληθώρα σεμιναρίων και συνεδρίων στα πλαίσια της συνεχιζόμενης επαγγελματικής της κατάρτισης.

Έχει εκπαιδευτεί, μεταξύ άλλων, σε εναλλακτικά συστήματα επικοινωνίας (ΜΑΚΑΤΟΝ, PECS), στη μέθοδο Εντατικής Αλληλεπίδρασης (Intensive Interaceon), στις Κοινωνικές Ιστορίες (Social Stories), στο δομημένο πρόγραμμα αντιμετώπισης αυτισμού CYGNET, στη μέθοδο παρέμβασης αναπτυξιακής λεκτικής δυσπραξίας SIMATA, στο άμεσο πρόγραμμα αποκατάστασης τραυλισμού PALIN P.C.I., καθώς και σε τεχνικές αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών.

Επιπλέον, έχει εκπαιδευτεί στη λογοθεραπευτική μέθοδο O.P.T. (Οral Placement Therapy), που έχει στόχο τη σωστή τοποθέτηση των αρθρωτών μέσω εξειδικευμένων στοματοπροσωπικών ασκήσεων και την άμεση αποκατάσταση διαταραχών ομιλίας και άρθρωσης, χρησιμοποιώντας τον ειδικό εξοπλισμό που διαθέτει το Ινστιτούτο μας (εργαλεία αρθρωτών, σταθεροποιητές γνάθου, ειδικά φωτιζόμενα γλωσσοπίεστρα, στειλεό δόνησης με ειδικά άκρα/eps, εργαλεία μάσησης, εργαλεία ανύψωσης - πλαγίωσης γλώσσας, σωληνάρια εξάσκησης αναπνοής, σφυρίχτρες, καλαμάκια, φούσκες).

Ξεκίνησε τη συνεργασία της με το Ινστιτούτο λόγου και ειδικής αγωγής το 2020, αναλαμβάνοντας την αξιολόγηση, αποκατάσταση και θεραπεία παιδιών με διαταραχές λόγου, ομιλίας και επικοινωνίας. Σύντομα εντάχθηκε στη διεπιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου και έκτοτε αποτελεί αναπόσπαστη συνεργάτιδα. Από τον Σεπτέμβριο του 2023, εκτός από τις λογοθεραπευτικές υπηρεσίες που προσφέρει στο Ινστιτούτο, αναλαμβάνει και διοικητικές – οργανωτικές υποχρεώσεις για την ομαλότερη και ποιοτικότερη λειτουργία του χώρου.

 

Εργοθεραπεία

 

Δράμη Κατερίνα

Δράμη Κατερίνα

Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο τμήμα Εργοθεραπείας του Ανώτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος Αθηνών, αποκτώντας την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος εργοθεραπευτή.

Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση σε διάφορους δημόσιους φορείς (ΚΑΤ, Αιγινήτειο Νοσοκομείο), αλλά και στο τμήμα εργοθεραπείας της ΕΛΕΠΑΠ, υποστηρίζοντας παιδιά με κινητική αναπηρία και νευρο-αναπτυξιακά ελλείμματα μέσω ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων ενίσχυσης της αισθητικοκινητικής τους ανάπτυξης (αισθητηριακή οργάνωση, αδρή - λεπτή κινητικότητα, οπτικοκινητικό συντονισμό, κοινωνική συμπεριφορά, παιχνίδι), καθώς και εκπαίδευσης των γονέων σχετικά με το χειρισμό των παιδιών τους σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής (ένδυση, απόδυση, σίτιση, προσωπική υγιεινή).

Έχει συμμετάσχει εθελοντικά σε πολλά κατασκηνωτικά προγράμματα ΠΟΣΓΚΑμεΑ ως συνοδός παιδιών με αναπηρία.

Έχει εκπαιδευτεί σε σταθμισμένα εργοθεραπευτικά εργαλεία αξιολόγησης κινητικών δεξιοτήτων και έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων που αφορούν στις γραφοκινητικές δεξιότητες και τη δυσγραφία, στην αισθητηριακή ολοκλήρωση, στις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, στη διαχείριση της συμπεριφοράς, στις δεξιότητες παιχνιδιού, στις δεξιότητες δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής (σίτιση και αυτονομία στην τουαλέτα), καθώς και σε εναλλακτικές θεραπείες (μουσικοθεραπεία, δραματοθεραπεία, παιγνιοθεραπεία).

Ξεκίνησε τη συνεργασία της με το Ινστιτούτο λόγου και ειδικής αγωγής τον Σεπτέμβριο του 2021, αναλαμβάνοντας την αξιολόγηση, αποκατάσταση και θεραπεία παιδιών με κινητικές δυσκολίες, ΔΕΠ-Υ, μαθησιακές δυσκολίες, διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, κ.α. Σύντομα εντάχθηκε στη διεπιστημονική ομάδα του κέντρου μας και έκτοτε αποτελεί αναπόσπαστο μέλος της.

 

Ψυχοθεραπεία

 

Μεθενίτη Στέλλα

Μεθενίτη Στέλλα

Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο τμήμα Ψυχολογίας του Πάντειου Πανεπιστημίου. Είναι απόφοιτος του μεταπτυχιακού προγράμματος Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια. Ξεκίνησε την επαγγελματική της πορεία στον τομέα της διάγνωσης και αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών. Έπειτα, απέκτησε πολυετή εμπειρία ως σχολική ψυχολόγος στην ιδιωτική εκπαίδευση, παρέχοντας συμβουλευτική υποστήριξη σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικό προσωπικό. Στην παρούσα φάση, εργάζεται σε δομές του Υπουργείου Παιδείας στον τομέα της Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης για μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Από τον Απρίλιο του 2021 ξεκίνησε τη συνεργασία της με το Ινστιτούτο λόγου και ειδικής αγωγής, παρέχοντας ψυχοθεραπευτικές υπηρεσίες σε παιδιά και εφήβους, καθώς και συμβουλευτική υποστήριξη σε γονείς. Σύντομα εντάχθηκε στη διεπιστημονική ομάδα του κέντρου μας και έκτοτε αποτελεί σημαντική συνεργάτιδα του Ινστιτούτου λόγου και ειδικής αγωγής.


 

Μπαλογιάννη Γλυκερία

Μπαλογιάννη Γλυκερία

Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Είναι απόφοιτος του μεταπτυχιακού προγράμματος «Εφαρμοσμένη Αναπτυξιακή Ψυχολογία» του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου και εκπαιδευόμενη Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια. Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα επιμόρφωσης «Προαγωγή Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ενώ έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σχετικά με την κατάθλιψη, το τραύμα, το άγχος και την αντιμετώπιση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων.

Έχει εργαστεί σε δημόσια και ιδιωτικά θεραπευτικά πλαίσια, αναλαμβάνοντας τη συμβουλευτική γονέων, εφήβων και ενηλίκων, καθώς και προγράμματα παρέμβασης σε παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας, αποκτώντας εμπειρία στην αντιμετώπιση διαφόρων διαταραχών, όπως ΔΕΠ-Υ, Επιλεκτική Αλαλία, ΔΑΦ κ.α. Έχει πραγματοποιήσει ομιλίες και workshops σχετικά με την ψυχική ανθεκτικότητα, τα όρια και την παραβατικότητα των νέων, στα πλαίσια του προγράμματος εταιρικής υπευθυνότητας του Πρωτέα Βούλας «Αλλάζουμε τον Κόσμο με μία Μπάλα», καθώς και του προγράμματος «Empower Forward» by Stoiximan & Giannis Antetokounmpo, ενώ η πτυχιακή της έρευνα με τίτλο «Η σχέση της χρήσης του Facebook ως σελίδας κοινωνικής δικτύωσης με την κατάθλιψη, το αίσθημα μοναξιάς και την αυτοεκτίμηση» είχε δημοσιευθεί στο 28ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχιατρικής.

Από τον Σεπτέμβριο του 2023 ξεκίνησε τη συνεργασία της με το Ινστιτούτο Λόγου και Ειδικής Αγωγής, παρέχοντας ψυχοθεραπευτικές υπηρεσίες σε παιδιά και εφήβους, καθώς και συμβουλευτική υποστήριξη σε γονείς. Σύντομα εντάχθηκε στη διεπιστημονική ομάδα του κέντρου μας και έκτοτε αποτελεί σημαντική συνεργάτιδα του Ινστιτούτου λόγου και ειδικής αγωγής.