Διεπιστημονική Υπεύθυνη Ινστιτούτου λόγου και ειδικής αγωγής
Βαμβακοπούλου Νίκη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μαρούσι Αττικής. Είναι σύζυγος και μητέρα τριών παιδιών. Σπούδασε Ψυχολογία στο τμήμα Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής - Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Συνέχισε τις σπουδές Ψυχολογίας σε μεταπτυχιακό επίπεδο (Σχολική Ψυχολογία), στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (UCL). Είναι μέλος του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (BPS). Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, παρακολούθησε το διετές Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου εξειδικεύτηκε στην αξιολόγηση, αντιμετώπιση και αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών (ΜΔ) και Δυσλεξίας.
Έχει παρακολουθήσει πλήθος επιμορφωτικών σεμιναρίων και έχει πιστοποιηθεί στη χρήση ψυχομετρικών εργαλείων ανίχνευσης σχολικής ετοιμότητας, διάγνωσης μαθησιακών δυσκολιών – δυσλεξίας, αξιολόγησης γλωσσικών δεξιοτήτων παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, διάγνωσης προβλημάτων συμπεριφοράς, καθώς και επαγγελματικής αξιολόγησης. Επιπλέον, έχει καταρτιστεί στο σχεδιασμό, την κατασκευή και την υλοποίηση προληπτικών και θεραπευτικών προγραμμάτων παρέμβασης σε μαθητές με ΜΔ, δυσλεξία, γλωσσικές δυσκολίες, asperger, ΔΕΠ-Υ και επιθετικότητα, καθώς και στην εφαρμογή προγράμματος επαγγελματικού προσανατολισμού για εφήβους.
Έχει εκπαιδευτεί από τους δημιουργούς των ψυχομετρικών εργαλείων αξιολόγησης και μεθόδων παρέμβασης, ενώ έχει μαθητεύσει δίπλα στους κορυφαίους πανεπιστημιακούς του χώρου της ειδικής αγωγής.
Έχει πραγματοποιήσει πολυετή πρακτική άσκηση και έχει εργαστεί πάνω σε θέματα Ειδικής Διδακτικής, Ειδικής Αγωγής και αξιολόγησης, τόσο σε ιδιωτικούς όσο και σε δημόσιους φορείς και σχολεία, όπως στο Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά, στο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Αναβρύτων, στη Συμβουλευτική – Ψυχολογική Υπηρεσία των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, στο Τμήμα Ένταξης του 15ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου και στο Νηπιακό Κέντρο Βαρβάρα Μπωντέν.
Η αγάπη της για τα παιδιά και η ανάγκη δημιουργίας ενός ζεστού χώρου, στελεχωμένου από καταρτισμένους θεραπευτές με ήθος, που θα τα βοηθούν να ξεπερνούν τις δυσκολίες τους, την οδήγησαν στην ίδρυση του Ινστιτούτου λόγου και ειδικής αγωγής, που μετράει πλέον πάνω από 10 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας στην καρδιά των Μελισσίων.
Λογοθεραπεία
Βισβίκη Μαριάνθη
Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Ανώτατο Τεχνολογικό Ίδρυμα Πελοποννήσου, αποκτώντας άδεια ασκήσεως επαγγέλματος λογοθεραπευτή. Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στο Κέντρο Αποκατάστασης και Αποθεραπείας «Διάπλαση» στην Καλαμάτα.
Έχει εργαστεί σε ιδιωτικές δομές και σε σχολεία ως συνοδός παράλληλης στήριξης, αποκτώντας κλινική εμπειρία με παιδιά που παρουσιάζουν διαταραχές λόγου και επικοινωνίας (διαταραχές αυτιστικού φάσματος, σύνδρομο Asperger, ειδική γλωσσική διαταραχή) καθώς και διαταραχές ομιλίας (τραυλισμό, αρθρωτικές και φωνολογικές διαταραχές, δυσπραξία). Παράλληλα, έχει ασχοληθεί και με ενήλικες με δυσαρθρία και αφασία.
Έχει παρακολουθήσει πλήθος εξειδικευμένων πιστοποιημένων σεμιναρίων στην αξιολόγηση και θεραπεία – αποκατάσταση διαταραχών λόγου, ομιλίας και επικοινωνίας, καθώς και διαταραχών φώνησης, κατάποσης και σίτισης. Επίσης, συμμετέχει συστηματικά σε πληθώρα σεμιναρίων και συνεδρίων στα πλαίσια της συνεχιζόμενης επαγγελματικής της κατάρτισης.
Έχει εκπαιδευτεί, μεταξύ άλλων, σε εναλλακτικά συστήματα επικοινωνίας (ΜΑΚΑΤΟΝ, PECS), στη μέθοδο Εντατικής Αλληλεπίδρασης (Intensive Interaceon), στις Κοινωνικές Ιστορίες (Social Stories), στο δομημένο πρόγραμμα αντιμετώπισης αυτισμού CYGNET, στη μέθοδο παρέμβασης αναπτυξιακής λεκτικής δυσπραξίας SIMATA, στο άμεσο πρόγραμμα αποκατάστασης τραυλισμού PALIN P.C.I., καθώς και σε τεχνικές αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών.
Επιπλέον, έχει εκπαιδευτεί στη λογοθεραπευτική μέθοδο O.P.T. (Οral Placement Therapy), που έχει στόχο τη σωστή τοποθέτηση των αρθρωτών μέσω εξειδικευμένων στοματοπροσωπικών ασκήσεων και την άμεση αποκατάσταση διαταραχών ομιλίας και άρθρωσης, χρησιμοποιώντας τον ειδικό εξοπλισμό που διαθέτει το Ινστιτούτο μας (εργαλεία αρθρωτών, σταθεροποιητές γνάθου, ειδικά φωτιζόμενα γλωσσοπίεστρα, στειλεό δόνησης με ειδικά άκρα/eps, εργαλεία μάσησης, εργαλεία ανύψωσης - πλαγίωσης γλώσσας, σωληνάρια εξάσκησης αναπνοής, σφυρίχτρες, καλαμάκια, φούσκες).
Με περισσότερα από δέκα χρόνια εμπειρίας στον χώρο της Λογοθεραπείας και της Ειδικής Αγωγής, συνεργάζεται με το Ινστιτούτο παρέχοντας εξειδικευμένες συνεδρίες σε παιδιά με διαταραχές λόγου, ομιλίας, επικοινωνίας και μάθησης. Παράλληλα, έχει αναλάβει διοικητικές και οργανωτικές αρμοδιότητες, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση και εύρυθμη λειτουργία του θεραπευτικού πλαισίου. Η πολυετής παρουσία της στο Ινστιτούτο και η ενεργή συμμετοχή της στη διαχείριση ποικίλων περιστατικών την καθιστούν πολύτιμο μέλος της διεπιστημονικής ομάδας.
Ψυχοθεραπεία
Μπαλογιάννη Γλυκερία
Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Είναι απόφοιτος του μεταπτυχιακού προγράμματος «Εφαρμοσμένη Αναπτυξιακή Ψυχολογία» του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου και εκπαιδευόμενη Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια. Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα επιμόρφωσης «Προαγωγή Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ενώ έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σχετικά με την κατάθλιψη, το τραύμα, το άγχος και την αντιμετώπιση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων.
Έχει εργαστεί σε δημόσια και ιδιωτικά θεραπευτικά πλαίσια, αναλαμβάνοντας τη συμβουλευτική γονέων, εφήβων και ενηλίκων, καθώς και προγράμματα παρέμβασης σε παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας, αποκτώντας εμπειρία στην αντιμετώπιση διαφόρων διαταραχών, όπως ΔΕΠ-Υ, Επιλεκτική Αλαλία, ΔΑΦ κ.α. Έχει πραγματοποιήσει ομιλίες και workshops σχετικά με την ψυχική ανθεκτικότητα, τα όρια και την παραβατικότητα των νέων, στα πλαίσια του προγράμματος εταιρικής υπευθυνότητας του Πρωτέα Βούλας «Αλλάζουμε τον Κόσμο με μία Μπάλα», καθώς και του προγράμματος «Empower Forward» by Stoiximan & Giannis Antetokounmpo, ενώ η πτυχιακή της έρευνα με τίτλο «Η σχέση της χρήσης του Facebook ως σελίδας κοινωνικής δικτύωσης με την κατάθλιψη, το αίσθημα μοναξιάς και την αυτοεκτίμηση» είχε δημοσιευθεί στο 28ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχιατρικής.
Συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Λόγου και Ειδικής Αγωγής, παρέχοντας ψυχοθεραπευτικές υπηρεσίες σε παιδιά και εφήβους, καθώς και συμβουλευτική υποστήριξη σε γονείς. Ως μέλος της διεπιστημονικής ομάδας, συμβάλλει στην ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου θεραπευτικού πλαισίου που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των οικογενειών.
Εργοθεραπεία
Τσόμπου Σοφία
Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο τμήμα Εργοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, αποκτώντας την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος εργοθεραπευτή. Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση σε δημόσιους φορείς (ειδικό σχολείο επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης του Αγίου Δημητρίου, νοσοκομείο Αγία Όλγα, ψυχιατρικό νοσοκομείο Ψ.Ν.Α), αλλά και στο τμήμα εργοθεραπείας της ΕΛΕΠΑΠ, υποστηρίζοντας παιδιά με κινητική αναπηρία και νευρο-αναπτυξιακά ελλείμματα μέσω ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων ενίσχυσης της αισθητικοκινητικής τους ανάπτυξης (αισθητηριακή οργάνωση, αδρή-λεπτή κινητικότητα, οπτικοκινητικό συντονισμό, κοινωνική συμπεριφορά, παιχνίδι), καθώς και εκπαίδευσης των γονέων σχετικά με το χειρισμό των παιδιών τους σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής (ένδυση, απόδυση, σίτιση, προσωπική υγιεινή).
Έχει εκπαιδευτεί σε σταθμισμένα εργοθεραπευτικά εργαλεία αξιολόγησης κινητικών δεξιοτήτων και έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων που αφορούν στις γραφοκινητικές δεξιότητες και τη δυσγραφία, στη δυσπραξία, στην αισθητηριακή ολοκλήρωση, στις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, στη ΔΕΠ-Υ, στη διαχείριση της συμπεριφοράς, στις δεξιότητες παιχνιδιού, στις δεξιότητες δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής (σίτιση και αυτονομία στην τουαλέτα), καθώς και στις μαθησιακές δυσκολίες.
Με περισσότερα από δέκα χρόνια εμπειρίας στον χώρο της Εργοθεραπείας, συνεργάζεται με το Ινστιτούτο παρέχοντας εξειδικευμένες συνεδρίες σε παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, διαταραχές αισθητηριακής ολοκλήρωσης, διάσπαση προσοχής/υπερκινητικότητα, μαθησιακές δυσκολίες, δυσπραξία και δυσκολίες γραφοκινητικής οργάνωσης.
Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Αντωνίου Παντελής
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι παντρεμένος και πατέρας διδύμων, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού ηλικίας 15 ετών.
Αποφοίτησε από το Κλασικό Λύκειο Αναβρύτων και σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Εργάζεται επί 25 έτη ως δάσκαλος στην Ιδιωτική Εκπαίδευση.
Ολοκλήρωσε το πρώτο του Μεταπτυχιακό στη Χρήση της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο του Reading στην Αγγλία. Έχει συμμετάσχει, τόσο ως ακροατής όσο και ως εισηγητής, σε πληθώρα σεμιναρίων που αφορούν στη γενική και ειδική διδακτική, καθώς και στην ανάπτυξη των ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών.
Επηρεασμένος από τον γονεϊκό του ρόλο, αλλά και αξιοποιώντας τις συμβουλευτικές δεξιότητες που ανέπτυξε μέσα από την εκπαιδευτική του εμπειρία, προχώρησε σε μεταπτυχιακές σπουδές στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και τη Συμβουλευτική. Έχει εκπαιδευτεί στη χρήση και την ερμηνεία ψυχομετρικών εργαλείων στη Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού, καθώς και στη χορήγηση δύο τεστ επαγγελματικών ενδιαφερόντων που βασίζονται στη θεωρία του John Holland.
Στο πλαίσιο των σπουδών του πραγματοποίησε πρακτική άσκηση συνεργαζόμενος με πρωτοπόρους του κλάδου, αναπτύσσοντας ένα ολιστικό πρόγραμμα διερεύνησης των ενδιαφερόντων των μαθητών με στόχο την πολύπλευρη κατανόησή τους. Παράλληλα έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει παρεμβάσεις που ενισχύουν την καλλιέργεια δεξιοτήτων σταδιοδρομίας, όπως η διαχείριση χρόνου.
Μέσω της συνεργασίας του με το Ινστιτούτο Λόγου και Ειδικής Αγωγής, παρέχει εξειδικευμένες υπηρεσίες Επαγγελματικού Προσανατολισμού σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.