Διαγνωστικά τεστ

Στο Ινστιτούτο λόγου και ειδικής αγωγής παρέχονται υπηρεσίες διάγνωσης και αξιολόγησης μαθησιακών δυσκολιών, προβλημάτων λόγου, ομιλίας και επικοινωνίας, διαταραχών κινητικού συντονισμού, γραφοκινητικών δεξιοτήτων και οπτικής αντίληψης, προβλημάτων συμπεριφοράς και συναισθήματος, καθώς και νοητικών ικανοτήτων.

Τα αξιολογητικά εργαλεία που διαθέτουμε είναι τα πλέον αξιόπιστα και έγκυρα, σταθμισμένα στον ελληνικό πληθυσμό και χορηγούνται από τους πιστοποιημένους θεραπευτές μας που έχουν εκπαιδευτεί στην ορθή χρήση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων.

Τα ανιχνευτικά και διαγνωστικά τεστ που χρησιμοποιούνται στο Ινστιτούτο από τους ειδικά εκπαιδευμένους θεραπευτές μας, είναι τα παρακάτω:

 Διαγνωστικά Τεστ Δοκιμασία Φωνητικής & Φωνολογικής Εξέλιξης των παιδιών

Το συγκεκριμένο διαγνωστικό εργαλείο εστιάζει στην αξιολόγηση του φωνολογικού συστήματος των παιδιών ηλικίας 2,6-6,0 ετών που μιλούν την ελληνική γλώσσα. Με τη χορήγηση της συγκεκριμένης δοκιμασίας ο λογοθεραπευτής είναι σε θέση:

1. Να καταγράψει το φωνητικό ευρετήριο του παιδιού και αν αυτό αντιστοιχεί στην χρονολογική του ηλικία.
2. Να αξιολογήσει την αντιθετική λειτουργία των φωνημάτων.
3. Να αναλύσει το φωνολογικό του σύστημα.
4. Να καταγράψει τους φωνοτακτικούς συνδυασμούς, που μπορεί να κάνει το παιδί.

Ο λογοθεραπευτής είναι σε θέση να καταγράψει στο σύστημα ενός παιδιού τόσο τις δομικές διαδικασίες απλοποίησης (πτώση φωνήματος ή συλλαβής, αναδιπλασιασμούς, μετάθεση ή μετακίνηση κ.α.) όσο και τις συστημικές διαδικασίες απλοποίησης (εμπροσθοποιήσεις, οπισθοποιήσεις, στιγμικοποιήσεις, ηχηροποιήσεις, χειλικοποιήσεις κ.α.). Mε την ολοκλήρωση της δοκιμασίας και την ανάλυση των αποτελεσμάτων, ο λογοθεραπευτής είναι σε θέση να βρει χρονολογικά το στάδιο της φωνολογικής του εξέλιξης και να το συγκρίνει με αυτό των συνομηλίκων του. Στη χορήγηση περιλαμβάνεται και αδρή εξέταση των  οργάνων φώνησης-άρθρωσης. Για αδρή εκτίμηση του φωνολογικού συστήματος του παιδιού μπορεί να χορηγηθεί και η σύντομη μορφή της δοκιμασίας (screening).

 evaluation1 Δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου

Η Δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου αποτελεί την ελληνική έκδοση του Word Finding Vocabulary Test (4η έκδοση) της C. Renfrew. Η δοκιμασία αποτελείται από 50 εικόνες που απεικονίζουν ουσιαστικά. Οι εικόνες αυτές επιλέχθηκαν και κατατάχθηκαν σε αναπτυξιακή σειρά για παιδιά ηλικίας 4 έως 8 ετών. Ο έννοιες που απεικονίζονται προέρχονται από καθημερινά αντικείμενα, γνωστές κατηγορίες αντικειμένων, έννοιες από παιδικά παραμύθια και παιδικά τηλεοπτικά προγράμματα. Μπορεί να αποτελέσει, κατά συνέπεια, αξιόπιστο εργαλείο γλωσσικής αξιολόγησης, καθιστώντας εφικτή την ακριβή μέτρηση των λεξιλογικών ικανοτήτων των παιδιών αυτής της ηλικίας.

 evaluation1 Δοκιμασία Γλωσσικής Αντίληψης και Έκφρασης

Η Δοκιμασία Γλωσσικής Αντίληψης και Έκφρασης αποτελεί ένα εργαλείο αξιολόγησης των γλωσσικών δεξιοτήτων ατόμων με δυσκολίες στην επικοινωνία και τη γλωσσική ανάπτυξη. Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3 – 6 και 6 – 9 ετών και στόχος της είναι ο καθορισμός των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα άτομα με διαταραχές επικοινωνίας και η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων στο σχεδιασμό του θεραπευτικού προγράμματος.

 evaluation1 Δοκιμασία Πληροφοριακής και Γραμματικής Επάρκειας (ΕΙΚΟΝΕΣ ΔΡΑΣΗΣ)

Η Δοκιμασία Πληροφοριακής και Γραμματικής Επάρκειας αποτελεί μία σημαντική συμβολή στην κλινική πράξη του τομέα των διαταραχών επικοινωνίας. Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 4 – 8 ετών και εστιάζεται στην ενιαία αξιολόγηση δύο τομέων της γλώσσας: πρώτον, της μορφοσύνταξης, εξετάζοντας τη γραμματική επάρκεια των εκφερόμενων φράσεων, και δεύτερον, της πραγματολογίας, εξετάζοντας την πληροφοριακή επάρκεια, δηλαδή τη χρήση της γλώσσας που κάνει ο εξεταζόμενος προκειμένου να μεταδώσει πληροφορίες. Το παρόν διαγνωστικό εργαλείο επικεντρώνεται στη συνεκτίμηση δύο τομέων της γλώσσας, της μορφοσύνταξης και της πραγματολογίας κατά τη γλωσσική  έκφραση, συνεπώς ερευνά τις δυνατότητες και αδυναμίες του παιδιού σε συγκεκριμένα γλωσσικά πεδία, προσφέροντας εξειδικευμένη γνώση.

 evaluation1 ΜέταΦΩΝ Τεστ

Το συγκεκριμένο εργαλείο αξιολόγησης εξετάζει τη μεταφωνολογική ανάπτυξη και την αναγνωστική ετοιμότητα ως προς τη φωνολογική επίγνωση. Χωρίζεται σε δύο διακριτά μέρη: το ένα έχει διαγνωστικό χαρακτήρα, απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3,10-6,6 ετών και αναφέρεται ως “Αναπτυξιακό”. Το άλλο μέρος έχει ανιχνευτικό χαρακτήρα, στοχεύει στον εντοπισμό των παιδιών που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο για να εκδηλώσουν ειδικές δυσκολίες στην ανάγνωση και στη γραφή, απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 5,0-7,0 ετών και αναφέρεται ως “Ανιχνευτικό”.

 evaluation1 Boehm-3 Preschool Test

Το τεστ Boehm-3 Preschool βοηθά στον εντοπισμό παιδιών που δεν κατανοούν βασικές σχεσιακές έννοιες, για πρώιμη παρέμβαση και αυξημένες πιθανότητες επιτυχίας στο σχολείο. Είναι ένα εύκολο στη διαχείριση εργαλείο για τη μέτρηση 26 βασικών εννοιών που σχετίζονται με το πρόγραμμα σπουδών προσχολικής και πρώιμης παιδικής ηλικίας και απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3,0-5,11 ετών.

 evaluation1 Bus Story Test

Αυτή η αξιολόγηση είναι μια δοκιμασία προφορικών αφηγηματικών δεξιοτήτων, που μετράται από μια εργασία ανάκλησης ιστορίας. Βαθμολογείται τόσο η γραμματική πολυπλοκότητα των ομιλιών του παιδιού όσο και το φορτίο πληροφοριών που χρησιμοποιείται. Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3 – 8 ετών.

 evaluation1 TOPL-2 Test of Pragmatic Language

Αξιολογεί τη χρήση της γλώσσας σε κοινωνικό πλαίσιο, δείχνοντας πόσο καλά ακούνε οι μαθητές, επιλέγουν κατάλληλο περιεχόμενο, εκφράζουν συναισθήματα, κάνουν αιτήματα και χειρίζονται πτυχές της πραγματολογίας. Απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους ηλικίας 6 – 7 ετών και 8 – 18 ετών.

 evaluation1 ΑνΟμιΛο

Το ΑνΟμιΛο 4 είναι ένα εργαλείο, το οποίο επιτρέπει στον ειδικό να πραγματοποιήσει ένα γρήγορο έλεγχο της ομιλίας, του λόγου, της φωνής και της ροής της ομιλίας παιδιών ηλικίας 3,9 έως 4,6 ετών.

Ανιχνεύει:
• Καθυστέρηση ή διαταραχή της φωνολογικής - αρθρωτικής ικανότητας (φωνολογία, κατάτμηση, ρυθμός)
• Διαταραχή της γλωσσικής ικανότητας (λεξιλόγιο, μορφο-συντακτική δομή, σημασιολογία, πραγματολογία)
• Διαταραχή της φωνής και ρυθμού ομιλίας (τραυλισμός)
• Ελλείμματα στην αισθητηριακή, αντιληπτική και μνημονική λειτουργία

 evaluation1 Λογόμετρο

Το συγκεκριμένο εργαλείο αποτελεί τη βάση για έγκυρο και έγκαιρο εντοπισμό παιδιών ηλικίας 4 έως 7 ετών που κινδυνεύουν να εμφανίσουν γλωσσικές διαταραχές ή δυσκολίες στη μάθηση του γραπτού λόγου κατά τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο.

Αξιολογούνται τα ακόλουθα:

✓ Ο Προφορικός Λόγος:

• Φωνολογική Επίγνωση και Επεξεργασία (ομοιότητα / διαφορά αρχικής συλλαβής / φωνήματος, ανάλυση, σύνθεση & απαλοιφή συλλαβής / φωνήματος)
• Σημασιολογική Ανάπτυξη (προσληπτικό / εκφραστικό λεξιλόγιο, κατονομασία εικόνων)
• Μορφολογική Επίγνωση (επιγλωσσικό / μεταγλωσσικό επίπεδο, ρήμα / ουσιαστικό)
• Πραγματολογική Επάρκεια (επικοινωνιακή πρόθεση / ανταπόκριση, έκφραση συναισθήματος, κοινωνικές συμβάσεις)
• Αφηγηματικός Λόγος (αναδιήγηση / ελεύθερη αφήγηση)
• Ακουστική Κατανόηση (ακολουθία οδηγιών & κατανόηση ιστορίας)


✓ Ο Γραπτός Λόγος:

• Γνώση Αλφαβήτου (αναγνώριση γραμμάτων & φθόγγων)
• Αναδυόμενη Γραφή (γραφή ονόματος & επινοημένη γραφή)

 evaluation1 MathPro-S Test μαθηματικών δεξιοτήτων

Το MathPro-S Test (Τεστ Μαθηματικού Προφίλ (& Δυσαριθμησίας) είναι το πρώτο πανελλαδικά σταθμισμένο ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης μαθηματικών δεξιοτήτων για μαθητές που τελειώνουν την Α ́ δημοτικού έως και μαθητές στις αρχές της Α ́ Γυμνασίου. Το τεστ καταγράφει τα δυνατά και αδύναμα σημεία τους στα Mαθηματικά, σκιαγραφώντας έτσι το ατομικό μαθηματικό προφίλ τους και δίνοντας στους ειδικούς τη δυνατότητα έγκαιρης ανίχνευσης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στα Μαθηματικά –Δυσαριθμησίας, αλλά και χαρισματικότητας.

 evaluation1 Α’ ΤΕΣΤ

Το Αθηνά Τεστ (Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης) αποτελεί διαγνωστική μέθοδο που εντοπίζει τις δυσκολίες μάθησης. Χορηγείται σε παιδιά ηλικίας 5 – 9 ετών, αλλά και σε μεγαλύτερα παιδιά. Μέσα από την αξιολόγηση μπορούν να εντοπιστούν συγκεκριμένες περιοχές που είναι ελλειμματικές και που χρήζουν ιδιαίτερης διδακτικοθεραπευτικής παρέμβασης. Μετά την αξιολόγηση και εφόσον κρίνεται αναγκαίο, μπορεί να εφαρμοστεί εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, με στόχο να προληφθούν και να αντιμετωπιστούν οι μαθησιακές δυσκολίες και να βοηθηθεί το παιδί στο σχολείο.

 evaluation1 ΛΑΜΔΑ ΤΕΣΤ

Το ΛΑΜΔΑ ΤΕΣΤ είναι ένα εργαλείο ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών τόσο στο γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο. Απευθύνεται σε ηλικίες από Β’ Δημοτικού έως και Β’ Γυμνασίου. Σκοπός του ΛΑΜΔΑ είναι η αυτοματοποιημένη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών στο λόγο (γραπτό και προφορικό). Τα πεδία που εξετάζονται είναι τα εξής:


• Ταχύτητα και ακρίβεια αναγνώρισης εικόνων και λέξεων
• Ιστορική και γραμματική ορθογραφία
• Προφορική και γραπτή κατανόηση
• Μορφοσύνταξη: συμπλήρωση προτάσεων, αναλογίες
• Λεξιλόγιο: επιλογή εικόνας, ορισμοί (για παιδιά Ε’ Δημοτικού – Β’ Γυμνασίου)
• Εύρος προσοχής (μνήμη γραμμάτων)
• Μη λεκτική νοημοσύνη: αλληλουχίες, μήτρες (για παιδιά Β’ – Δ’ Δημοτικού)
• Μουσικές δεξιότητες: αναπαραγωγή ρυθμού (για παιδιά Β’ – Δ’ Δημοτικού)

 evaluation1 Τεστ Ανίχνευσης Αναγνωστικής Ικανότητας, Ε. Τάφα

Το Τεστ Ανίχνευσης της Αναγνωστικής Ικανότητας από την Ε. Τάφα είναι ένα αξιόπιστο εργαλείο που βοηθά στην αξιολόγηση της αναγνωστικής ικανότητας παιδιών των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου, με σκοπό τον εντοπισμό εκείνων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αναγνωστική τους επίδοση. Το τεστ αφορά παιδιά ηλικίας 6,9-10,1 ετών. Στόχοι του τεστ είναι η αντικειμενική μέτρηση της αναγνωστικής ικανότητας των παιδιών των παραπάνω ηλικιών, ο εντοπισμός των παιδιών με προβλήματα ανάγνωσης και η σύγκριση του επιπέδου της αναγνωστικής ικανότητας μεταξύ των παιδιών της ίδιας τάξης ή μεταξύ των παιδιών δύο ή περισσότερων σχολείων.

 evaluation1 Τεστ Ανάγνωσης, Τεστ-Α

Το Τεστ-Α έχει ως στόχο τη σφαιρική αξιολόγηση της αναγνωστικής δεξιότητας μαθητών που φοιτούν στις τάξεις από τη Γ’ Δημοτικού έως και τη Γ’ Γυμνασίου και ο εντοπισμός όσων μαθητών αντιμετωπίζουν σοβαρές αναγνωστικές δυσκολίες στις ηλικίες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Αποτελείται από τέσσερις δομικούς άξονες: αποκωδικοποίηση, ευχέρεια, μορφολογία-σύνταξη και κατανόηση. Ακόμη, το Τεστ-Α παρέχει τη δυνατότητα για συγκριτική αξιολόγηση της αναγνωστικής επίδοσης ενός μαθητή σε σχέση με το μέσο όρο της τάξης, τη δυνατότητα ανίχνευσης των μαθητών με σοβαρές αναγνωστικές δυσκολίες και τη διευκόλυνση της τυπικής διάγνωσής τους.

 evaluation1 ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ/Υ

Πρόκειται για ένα ανιχνευτικό εργαλείο για τον εντοπισμό των παιδιών με υψηλή πιθανότητα εκδήλωσης ΔΕΠ-Υ, σύμφωνα με τα κριτήρια του DSM-IV. Η κλίμακα αυτή είναι διαθέσιμη σε δύο παραλλαγές, μία για γονείς και μία για εκπαιδευτικούς. Η κάθε κλίμακα περιλαμβάνει 18 ερωτήσεις που αφορούν στη συμπεριφορά του παιδιού τους τελευταίους 6 μήνες. Αποτελείται από δύο υποκλίμακες: την υποκλίμακα ελλειμματικής προσοχής και την υποκλίμακα υπερκινητικότητας- παρορμητικότητας.

Από τη συμπλήρωσή της προκύπτουν τρεις βαθμολογίες: ελλειμματική προσοχή, υπερκινητικότητα/ παρορμητικότητα και συνολική βαθμολογία.

Η κλίμακα μπορεί να αξιοποιηθεί ως συμπληρωματικό μέσο κατά τη διαδικασία διαγνωστικής αξιολόγησης για τη συλλογή σχετικών πληροφοριών με σύντομο και εύκολο τρόπο, αλλά και για την αξιολόγηση της πορείας του θεραπευτικού προγράμματος. Επίσης, μπορεί να αναδείξει τις διαφορές στον τρόπο που αντιλαμβάνονται τη συμπεριφορά του παιδιού διαφορετικά σημαντικά άτομα του περιβάλλοντός του (π.χ. η μητέρα σε σχέση με τον πατέρα ή οι γονείς σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς).

 evaluation1 RAVEN IQ TEST

Το τεστ νοημοσύνης Raven (ΙQ test) είναι ένα διαγνωστικό εργαλείο ευφυΐας για ηλικίες από 5 ετών έως και ενήλικες. Το Raven test εξετάζει την ευφυΐα μέσω της καταγραφής ορισμένων μη λεκτικών ικανοτήτων, όπως η οπτικο-χωρική σκέψη, η αντίληψη των κρυμμένων στοιχείων, η επαγωγική και αναπαραγωγική ικανότητα, καθώς και η δημιουργία μη λεκτικών δομών για την επίλυση περίπλοκων προβλημάτων με αλληλεξαρτώμενες μεταβλητές. Το συγκεκριμένο τεστ ευφυίας εξετάζει την αναλυτική ικανότητα του εξεταζόμενου, σε συνδυασμό με την αντίληψη, την αίσθηση της συμμετρίας, καθώς και την ικανότητα του ατόμου να συσχετίζει σύμβολα και σχήματα μεταξύ τους.

Το Raven’s CPM/CVS είναι από τα συχνότερα χρησιμοποιούμενα τεστ στην εκπαιδευτική και κλινική πράξη διεθνώς, σε παιδιά ηλικίας 4-12 ετών. Η χορήγησή του είναι σύντομη και γίνεται ατομικά.

Χρησιμοποιείται σε οργανισμούς και ιδρύματα όπου υπάρχει ανάγκη για σύντομη εκτίμηση του γενικού νοητικού δυναμικού ενός ατόμου που χρήζει άμεσης παρεμβατικής αντιμετώπισης. Το τεστ αποδεικνύεται πολύτιμο για τον ειδικό θεραπευτή, δίνοντάς του τη δυνατότητα αδρής εκτίμησης της γενικής νοημοσύνης του παιδιού.

 evaluation1 WISC-V

Πρόκειται για την ελληνική έκδοση της Κλίμακας Nοημοσύνης του Wechsler για Παιδιά (Wechsler Intelligence Scale for Children). Η πέμπτη έκδοση έχει δημιουργηθεί με βάση τις τελευταίες διεθνείς εξελίξεις στο επίπεδο των γνωσιακών νευροεπιστημών.

Αποτελείται από 13 επιμέρους κλίμακες, η καθεμία εκ των οποίων αξιολογεί έναν διαφορετικό τομέα της νοημοσύνης (μνήμη, αφαιρετική σκέψη, κατανόηση, κ.ά). Η χορήγηση του WISC-V οδηγεί σε έξι (6) δείκτες:

• τον Δείκτη Λεκτικής Κατανόησης
• τον Δείκτη Οπτικοχωρικής Αντίληψης
• τον Δείκτη του Ρέοντος Συλλογισμού
• τον Δείκτη της Εργαζόμενης Μνήμης
• τον Δείκτη Ταχύτητας Επεξεργασίας
• τον Γενικό Δείκτη Νοημοσύνης

Επίσης, είναι διαθέσιμοι πέντε βοηθητικοί δείκτες που παρέχουν περαιτέρω πληροφορίες για τις γνωστικές ικανότητες του παιδιού:

• Ποσοτικού Συλλογισμού
• Ακουστικής Εργαζόμενης Μνήμης
• Μη λεκτικής Ικανότητας
• Γενικής Ικανότητας
• Γνωστικής Επάρκειας

To WISC-V, ως πολυθεματικό τεστ, βοηθά στην ενδοατομική αξιολόγηση των νοητικών ικανοτήτων του παιδιού, το οποίο έχει σημαντική ψυχοδιαγνωστική αξία στην κλινική πράξη, για τον εντοπισμό δυσχερειών σε κάποιους τομείς ανάπτυξης του παιδιού. Το WISC-V χρησιμοποιείται κατά την ψυχολογική, αναπτυξιακή και μαθησιακή αξιολόγηση και μπορεί να συμβάλλει στον εντοπισμό παιδιών με ιδιαίτερες νοητικές ικανότητες ή μαθησιακές δυσκολίες. Mε βάση την επίδοση του παιδιού παρέχονται συγκεκριμένες εξατομικευμένες ψυχοεκπαιδευτικές προτάσεις.

 evaluation1 C.A.T.

Το C.A.T. είναι μία προβολική μέθοδος διερεύνησης της προσωπικότητας και της συναισθηματικής λειτουργίας των παιδιών ηλικίας 3-10 ετών. Το παιδί καλείται να δημιουργήσει τις δικές του ιστορίες πάνω σε μια σειρά δέκα εικόνων που του παρουσιάζει ο ψυχολόγος, οι οποίες απεικονίζουν φιγούρες ανθρωπόμορφων ζώων. Η ερμηνεία των ιστοριών που αφηγείται το παιδί για κάθε εικόνα δίνει πολύτιμες πληροφορίες για το ψυχολογικό του προφίλ, όπως τις συνειδητές και υποσυνείδητες συγκρουσιακές σχέσεις του με τους άλλους, την εικόνα του σώματός του, τη σεξουαλικότητά του, τα άγχη του, τον τρόπο που σχετίζεται με τα άτομα του περιβάλλοντός του, τους τρόπους συμπεριφοράς και διαχείρισης διαφόρων συναισθηματικών καταστάσεων κ.α.

 evaluation1 ΣΑΕΒΑ - Σύστημα Achenbach για Εμπειρικά Βασισμένη Αξιολόγηση Σχολικής ηλικίας

Το ΣΑΕΒΑ είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα εργαλείων για την έγκυρη αξιολόγηση των ικανοτήτων, της προσαρμοστικής λειτουργικότητας και των προβλημάτων συμπεριφοράς και συναισθήματος, παιδιών και εφήβων ηλικίας 6 – 18 ετών.

Τα ερωτηματολόγια Achenbach χρησιμοποιούνται για να προσφέρουν στους ειδικούς θεραπευτές σταθμισμένα δεδομένα για ένα ευρύ φάσμα κλινικών συμπεριφορών (άγχος, κατάθλιψη, σωματικά ενοχλήματα, κοινωνικά προβλήματα, προβλήματα σκέψης, παράβαση κανόνων, επιθετική συμπεριφορά κ.α.).

Το ΣΕΑΒΑ αποτελείται από το βασικό εγχειρίδιο και τα ερωτηματολόγια διάγνωσης για γονείς (6-18 ετών), εκπαιδευτικούς (6-18 ετών) και εφήβους (11- 18), μαζί με τις αντίστοιχες σταθμισμένες κλίμακες βαθμολόγησης.

Το εργαλείο αυτό δίνει τη δυνατότητα σε ειδικούς επιστήμονες που ασχολούνται με την ψυχική υγεία και τη συμπεριφορά παιδιών και εφήβων να αποκτήσουν μια σφαιρική εικόνα των δεξιοτήτων και δυσκολιών ενός παιδιού σε μια δεδομένη στιγμή. Επίσης, η επαναχορήγησή τους μετά από θεραπευτική παρέμβαση επιτρέπει την αξιολόγηση της έκβασης και της αποτελεσματικότητας της θεραπείας.

 evaluation1 Παιδικό ιχνογράφημα

Το Παιδικό ιχνογράφημα αποτελεί ένα πολύτιμο διαγνωστικό εργαλείο για την αξιολόγηση της συναισθηματικής και της γνωστικής κατάστασης του παιδιού, εστιάζοντας στην ερμηνεία του παιδικού σχεδίου και τη συμβολική έκφραση του εσωτερικού του κόσμου (σκέψεων, συναισθημάτων, επιθυμιών/φόβων), καθώς και του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβάνεταιτις διαπροσωπικές σχέσεις, την οπτική του για τα μέλη της οικογένειάς του, την αυτοεκτίμησή του κ.α. Μέσω της αξιολόγησης του παιδικού σχεδίου καταδεικνύονται σημεία που το παιδί δυσκολεύεται να εκφράσει λεκτικά, ώστε ο θεραπευτής να είναι σε θέση να κατανοήσει το συναισθηματικό του βίωμα και να εδραιώσει τη θεραπευτική σχέση μαζί του, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, αναδεικνύονται και πιθανές πηγές προβληματισμού για την ψυχονοητική του λειτουργία.

 evaluation1 DTVP-3

Το Τεστ DTVP-3 είναι ένα σταθμισμένο εργαλείο που αξιολογεί την ικανότητα των παιδιών ηλικίας 4-12 ετών στους τομείς της οπτικής αντίληψης, της γραφοκινητικής δεξιότητας, της αντιγραφής συμβόλων και του οπτικοκινητικού συντονισμού, διεργασιών που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της Γραφής και της Ανάγνωσης.

Συγκεκριμένα, στις υποδοκιμασίες του τεστ αξιολογούνται:
1. Οπτικοκινητικός συντονισμός. Το εξεταζόμενο παιδί ολοκληρώνει με το μολύβι του απλές και σύνθετες διαδρομές από την αφετηρία στο τέρμα.
2. Θέση των συμβόλων στον χώρο. Η αναγνώριση από το εξεταζόμενο παιδί των ίδιων συμβόλων – σχημάτων στον χώρο, όταν αλλάζουν θέση και προσανατολισμό.
3. Αντιγραφή σχημάτων. Αντιγραφή διαφόρων σχημάτων – συμβόλων αυξανόμενης οπτικοκινητικής δυσκολίας σε ειδικό πλαίσιο.
4. Διάκριση εικόνας-φόντου. Η αξιολόγηση της δυνατότητας να διακρίνει το εξεταζόμενο παιδί σύμβολα – σχήματα που εμπλέκονται, δηλαδή να αποσυνθέσει μια σύνθετη εικόνα στα επιμέρους συστατικά – σύμβολα.
5. Χωρικές σχέσεις. Η δυνατότητα του εξεταζόμενου παιδιού να προσανατολιστεί με επιτυχία στο χαρτί αντιγράφοντας γραμμές και σύμβολα μεταξύκουκκίδων.
6. Οπτική ολοκλήρωση. Η δυνατότητα που έχει το εξεταζόμενο παιδί να συμπληρώσει και να ολοκληρώσει το ημιτελές σχήμα που εξετάζει.
7. Οπτικοκινητική ταχύτητα. Η διάκριση συγκεκριμένων συμβόλων, σχημάτων, μοτίβων στον απαιτούμενο χρόνο σε σειρές εξεταζόμενων μοτίβων.
8. Σταθερότητα και διάρκεια φόρμας / συμβόλου. Η αναγνώριση των ίδιων σχημάτων – συμβόλων από το εξεταζόμενο παιδί, μολονότι έχουν διαφορετικό μέγεθος, προσανατολισμό, φόντο, ώστε να δυσκολεύεται η διάκριση.

 evaluation1 Ariston Τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Το Τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού Ariston Candidates αποτελεί ένα ολοκληρωμένο ψυχομετρικό εργαλείο που αναλύει με υψηλή ακρίβεια τις δεξιότητες, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του υποψηφίου και του υποδεικνύει τελικά συγκεκριμένα επαγγέλματα της ελληνικής αγοράς εργασίας, αλλά και τα αντίστοιχα τμήματα ΑΕΙ – ΤΕΙ του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα Επιστημονικά Πεδία. Το Ariston Candidates απευθύνεται κυρίως σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, καθώς επίσης και σε σπουδαστές που επιθυμούν εξειδίκευση σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Ιδιαίτερα για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, τα αποτελέσματα του Τεστ μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αξιόπιστα δεδομένα στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους δελτίου μέσω ειδικού λογισμικού που έχει δημιουργηθεί για τον σκοπό αυτό. Σε συνεργασία με το λογισμικό ΔΙΑΚΡΙΣΙΣ ΣΠΟΥΔΩΝ, συμπληρώνει αυτόματα το μηχανογραφικό δελτίο των υποψηφίων και τους δίνει ένα πλήθος πληροφοριών για τα τμήματα αυτά.